Sunday, October 4, 2009

Jiran Belakang Rumah Aku

ekceli, aku nih menyampah nak cerita pasal jiran aku nih. aku tak kenal dia, tapi aku tau dia satu family sombong ya amat. masa dia baru pindah itu hari, jiran sebelah umah aku@ibu akim, ada lar tegur derang, tanya baru pindah ker? derang layan tak layan jer, so dr situ aku tau, derang nih sombong, apesal? aku pun tak tau ler, nak kata kaya sangat, biasa2 jer, dan aku rasa rumah yg derang duduk tuh pun menyewa jer, (sbb dulu rumah tuh cikgu ayu yg menyewa) tp menyombong ler. aku tak reti sangat dengan org menyombong nih, kalu org tuh mmg peel gitu mmg aku wat tak tahu jer.

selain sifat sombong si isteri, aku paling tak tahan, sikap suka marah kan anak2 dia, kalu marah je aku tak kesah sangat, ini siap pelempang, pukul2 dan bantai2 berdas2 sampai boleh dengar rumah aku tuh. yg aku nih tengah basuh pinggan rasa tak sedap badan lar dengar. rasa nak pitam je kat situ taim tuh jgk. aku nih sensitif. tak suka dengan benda2 macam ini. aku tau lar dia nak mengajar anak, marah mulut je takboleh ker? ini mesti nak belasah anak2 dia tuh.

teruk lar engko nih, di buatnya masa ko belasah tuh ditakdirkan Allah SWT anak ko patah tangan ke, berdarah kepala ker, mati ker? ha camne?
aku ckp terus terang mmg aku sanggup jadi saksi lar supaya ko tuh disumbatkan ke dalam jel.
nak???

sejak dia pindah duk belakang umah aku, tiap kali dia marah anak dia, aku mesti trauma, mesti rasa, eii mati dah budak tuh!!!

aku rasa dia nih stress kut. tp aku tengok dia tak kije pun, ada je kat umah, mungkin dia meniaga pasar malam kut, tapi tah lar, misteri sangat keluarga dia nih, tah2 dia pindah sini pun mungkin sbb kat rumah lama dia org komplen pasal dia suka pukul anak2 dia.

oh yer, anak dia ada 3 org, paling besar aku agak dalam 8 thn (girl), nombor 2 boy dlm 6 thn mungkin dan nombor 3, girl mungkin 3 thn. tp yg paling besar tuh larh yang selalu kena. nak mandi kena marah, waktu pagi kena marah asek kena marah ajer, aku sian lar ngan bdk tuh, takut nnt dia tensen sangat nanti dia lari dari rumah plak kan.

mak diorang nih plak jenis kalu sorang dia belasah nnt yang lenlain pun dia belasah gak, bukti: smalam, aku dengar dia marah yg girl tuh dalam bilik tidur belakang, aku dengar ayat camni: "Aku dah lama dendam dengan kau nih, hah...dah lama aku dendam dengan kau nih" !!!
boleh ker sorang mak cakap dengan anak macam tuh? tak pelik ke korang? membuatkan aku terfikir? eikk... anak tiri dia kut, sbb ada baris ayat yg dia kata pada masa itu, aku tak pasti dia cakap kat siapa sbb masa tuh rumah dia ada ramai bdk lain yg mana aku pun tak tau mana datang bdk2 lain tuh, mungkin sedara mara derang kut! berbunyi gini: "dengan mak ko boleh lar ko buat macam ni, dengan aku, jangan"!
so korang rasa tak apa aku rasa? aku rasa itu anak tiri dia, anak laki dia dengan bini dulu kot! tah lar aku tak tau ler? sbb payah nak korek pasal derang nih, sombong sangat, tamo campur dengan orang plak tuh. payah betul! oh yer, lepas tuh dia bantai plak anak2 dia yg lain, sbb anak2 yg lain sebuk nangis sbb kakak kena pukul, dia kata "yang ko nih sket2 nak nangis apsal, nak nangis sangat ha... meh sini" lebih kurang gitu ler ayat dia, sadis kan..

ok nak citer pasal ayah dia plak, ayah dia sama garang dengan mak dia, ada sekali tuh aku dengar ayah dia ngamuk pasal anak2 dia bising dalam rumah, (anak dia nangis sbb kena belasah ngan emak dia masa tuh) sampai ada adegan mamat nih pegi dapur macam nak amek samthing yg nak digunakan utk apa2kan anak dia, dalam fikiran aku samthing yg tajam, buktinya aku dengar bini dia jerit 'Abang! jangannnnnn" macam tuh, lepas tuh senyap satu rumah, cuma dengar laki dia macam hempas kerusi makan kat dapo, macam marahkan apa tah???

1 comment:

sayangtikah said...

hishhhh..gila meroyan kot laki bini jiran ko nih...takut aku dengor...cian kat bebudak tu...semoga Allah swt sentiasa melindungi bebudak tu...amin...