Sunday, October 4, 2009

raya kat meru

hari Sabtu, aku pi meru ngan Yasmeen dan Danish, MCC tak pegi sbb dia kije, so dia drop off kan kami. Hari itu ialah hari keenam syawal. so Opah Nor kata sms lar adik aku Hanizam@jam dan kakak ku Norhanita@ta dan adik aku Hafifah@pipah datang situ, aku sms ler, hanya jam dan ta je yg reply. pipah missing. mana poie ei ontah! tak dapek den nak nolong. tapi yolah, pipah nih laki dio namo Farouk (nama sebenar) tuh bizi, harus lar dio pun bizi, nak2 anak dia kocik2 laie.

so aritu masak nasi makan tengahari yo, hidangan utama dia takdo, yang aku ingat ialah sayur banyak sangat, kes nak ngabeskan sayur dlm petiais pun ye jgk. Lauk dia cencaru goreng berlada. Boleh lar dari takde kan. Opah nor suh aku kol my kazen Isma Amiza@Iza yang duk kl sinun soh bawak bapak ei a.k.a adik opah nor yang nombor berapa aku tak cek lar sebab adik lelaki dia ramai, termasuk yg dah aruah, ada berapa ramai tah mmg aku tak amek pot pun. sbb aku bizi. tak sempat nak cek.

Kazen aku kata ok lar dia datang. pas tuh tup2 Zarinah@Ina kazen ku yg tinggal kat shah alam section 18 datang, laki dia anto. laki dia tak masuk umah, pegi repair keta katanya. pas tuh Norhaslina binti Hassan@Mek pun sampai. yang aku ingat ina dan mek nih kiterang seru2 je nama, tup2 datang. Hebat kan, rasa macam keliwon sangat. Soo meriah harituh, tp perut dah lapar lar sangat, nak makan dulu tapi Opah Nor suh tunggu VIP2 dari Pantai Dalam, derang belum sampai lar plak, selagi VIP2 tuh tak jejak red carpet yang dihampar dan kompang belum dibalun kami semua tak bleh makan. so berlapar lar kami sekejap. seb baik dalam 3.30 tuh sampai jugak VIP2 tuh semua. so melahap lar kami.

pas melahap sembang plak, sambung melahap lemang nan 2 batang yg wak asem bawak balik.

1 comment:

sayangtikah said...

wah...dasat ko...sumer ko letak nama penuh yer....and very the keliwon ko nih main seru2 jek....ngeri siut.....anyway thanks to u all...very the happening that day...enjoy!!!!!!!